• يکشنبه ١٢ آذر ١٤٠٢-١٦:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٤٠
در جریان ارائه گزارش محله گلشن مطرح شد:14-197

تغییر نام محله، وضعیت را عوض نمی کند / ضرورت تشکیل کارگروه حل مشکلات در معاونت امور مناطق

پس از ارائه گزارش محله گردی در محله گلشن منطقه 4 توسط ناصر امانی، اعضای شورا نظرات و پیشنهاداتی از جمله ضرورت تشکیل کارگروه ویژه ای برای حل مشکلات مناطق شهر در معاونت امور مناطق تا بیهوده بودن صرفاً تغییر نام محله برای رفع مشکلات و معضلاتی شهری بیان کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از اعضای شورا در واکنش به گزارش ناصر امانی از منطقه چهار و محله گلشن، ضمن تقدیر از زحمات شهردار منطقه چهار و تشکر از ارائه گزارش دقیق این عضو، در بیاناتی به این گزارش واکنش نشان دادند.
 
علوی: حل معضلات منطقه گلشن، صرفاً برعهده مدیریت شهری نیست
 عضو شورای اسلامی شهر تهران: ضمن تقدیر از زحمات اعضا و دست اندرکاران مدیریت شهری در منطقه 4، گفت: با عوض شدن اسم محله خاک سفید به گلشن مشکل محله حل نمی شود. مشکل محله با برنامه ریزی حل می شود. برنامه ریزی هم به معنای در نظر گرفتن سرانه های محله و منطقه است و باید شئون مختلفی که مسبب افزایش آسیب به منطقه شده است را در نظر بگیریم. این ها صرفاً برعهده مدیریت شهری نیست اما متأسفانه تمام این فشار بر مدیریت شهری وارد شده است، امیدوارم با این شورا های جدیدی که توسط دولت در مناطق 22 گانه راه اندازی شده است، حداقل در رابطه با یکسری مناطق و محلات خاص نظیر منطقه 4 ، تصمیم گیری و تقسیم وظایف کنند؛ اگر انتظار بهبود شرایط در این مناطق را داریم، سرانه آن را صرفاً شهرداری نباید تأمین کند، سازمان تربیت بدنی، وزارت ورزش، و دیگر نهاد های ذیربط و مسئول هم باید در قبال این مناطق، عمل به مسئولیت و وظیفه کنند.
 
اقراریان: درخواست تشکیل کارگروه معضلات خرد محلات در معاونت امور مناطق
مهدی اقراریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ضمن یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خدمت به مردم، گفت: امروز، گلایه رئیس سازمان بهزیستی کشور بسیار برای من تلخ بود، که شهرداری تهران در جلسات مرتبط یا حضور ندارد یا حضور پر رنگ ندارد. 
وی با ارائه پیشنهادی گفت: پیشنهاد من به معاونت امور مناطق این است که مسائل و مواردی که موضوعات خرد مناطق و محلات هست را در کارگروه یا مجموعه‌ای بررسی نماید و به منظور حل این مشکلات، اقدام سازنده‌ای صورت بگیرد. جنس مشکلات تهران، دو دسته است. نخست، مشکلات کلان، نظیر عقب افتادگی در حوزه حمل و نقل عمومی، نظیر موضوع آلودگی هوا و ترافیک و دسته دوّم مشکلات، شامل معضلات خاص برای یکسری مناطقی است که با وجود تلاش های شهردار مربوطه، به تنهایی قابل حل نیست و نیاز به مداخله و حمایت معاونت امور مناطق شهرداری در اینگونه موضوعات، به طور جدی احساس می شود. امیدواریم معاونت امور مناطق شهرداری تهران، در اسرع وقت، نسبت به پیشنهاد مطرح شده، اعلام نظر کنند. از طریق مکاتبه نیز، این موضوع را دنبال خواهیم کرد و خوب است این ابتکار عمل در معاونت امور مناطق شکل بگیرد تا این مشکلاتی که در سطح مناطق 22 گانه شهر با آن مواجهیم، برای آن تدبیری تدارک دیده شود.
 
بابایی: تقاضای تخصیص بودجه به چند ناحیه ویژه در تهران
عضو شورای اسلامی شهر تهران: ضمن تشکر از گزارش آقای امانی و زحمات شهردار منطقه چهار، گفت: محله گلشن، مانند محله خلازیر دچار مشکلات مشابهی است.
وی با تکرار پیشنهاد گذشته خود گفت: چند ناحیه در تهران، باید به عنوان ناحیه ویژه اعلام شود. هم از لحاظ تخصیص بودجه و هم از لحاظ ساختار سازمانی، باید ویژه به آن توجه شود. و برای آن سختی کار در نظر گرفته شود تا مدیریت شهری بتواند بهتر در این محلات حاضر شود. صرفاً چهار الی پنج ناحیه در تهران، مشمول این شرایط می شود و تا این اقدام صورت نپذیرد؛ شاهد تحوّلی جدی در این نواحی نخواهیم بود. 
وی در ادامه افزود: نمی شود با امکانات و اختیارات عادیِ دیگر نواحی، انتظار رفع معضلات را در نواحی ویژه داشته باشیم. 
بابایی در ادامه با اشاره به دغدغه بازپیرایی بوستان ها، خواستار شد: شهردار محترم منطقه چهار، به صورت ویژه ردیف بودجه‌ای در سال 1403 ، برای همین محله به جهت بازپیرایی بوستان های محله گلشن در نظر بگیرند تا ما هم آن را در شورا تصویب کنیم و اقدام لازم صورت بپذیرد.
 
نادعلی: از بیان سخنان حاشیه ساز پرهیز شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر قدر نظارت از طریق شورا بهتر اتفاق بیفتد؛ رفع عیب و ایرادات بهتر صورت می پذیرد.
وی با نقد برخی مطالبی که مکرراً در جلسه شورا مطرح می شود؛ گفت: دو سه جلسه‌ای است که نقدی پیرامون دیدار مردمی در صحن شورا مطرح می شود و در رسانه ها منعکس می گردد و مولّد حواشیِ نادرستی می گردد .در حالیکه 21 عضو شورای شهر، دیدار مردمی دارند و شهردار تهران و شهرداری نیز همینطور و  ما دائماً در مناطق هستیم و هرشخص می تواند به تفصیل از آن گزارش ارائه کند؛  باید پرهیز کنیم از ایجاد اتفاقی که موجب حاشیه سازی است.  گفتن پیاپی این ماجرا، بیشتر گوینده خود این سخن را زیر سئوال می برد. اگر قرار است شورا و شهرداری را مورد سئوال قرار دهیم؛ بابت چیزهایی که باید مورد سئوال قرار بگیرند؛ مورد سئوال قرار دهیم، نه بابت مسائلی که پرواضح است که وجود دارد.
 
امانی: تشکر از زحمات شهردار محترم منطقه 4
امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه با ذکر این نکته که منطقه 4، منطقه بسیار بزرگی است و مشتمل بر 20 محله و دربردارنده یک میلیون جمعیت است؛ گفت: باید از شهردار محترم منطقه 4 تشکر کنیم تا حقش پایمال نشود. 
وی افزود، شهردار منطقه 4، به گواه معتمدین محله، تمام محلات این منطقه را، شخصاً و به همراه معاونین، از نزدیک بازدید کرده و علیرغم کاستی هایی که اینجانب از محله خاک سفید یا همان گلشن، ذکر کرده‌ام؛ حضور آقای کمالی زاده در این محله، در حد توان، بسیاری از مشکلات قبلی این محله را که به آن اشاره نکرده‌‌ام را حل و رفع کرده است. اما همانطور که دیگر عضو شورا، آقای علوی گفتند؛ حل تمامی چالش و معضلات این محله، متوجه حوزه مدیریتی شهری نمی باشد. ضمن تقدیر از زحمات مؤثر شهردار این منطقه، امیدواریم با ارتقا سطح درجه این نواحی و نیز با پیش بینی یک بودجه درخورِ حل این معضلات، ضمن تدبیر یک برنامه مناسب، بتوانیم در زمان مناسب، این مشکلات را از پیشِ روی شهردار و مردم منطقه برداریم.
 
عباسی: عدم هماهنگی دستگاهها دلیل اصلی برطرف نشدن مشکلات خاک سفید
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تقدیر از تغییرات اساسی در این منطقه در طی بیست سال گذشته، خاطرنشان کرد: اینطور نیست که مدیریت ها در ادوار گذشته در این منطقه کار نکرده‌اند. بسیاری از مشکلات ساماندهی شده، برخی باقی مانده و تعدادی نیازمند رسیدگی مجدد است. اما معضلی که مسبب عدم رفع نهایی مشکلات محله و مناطق است؛ عدم هماهنگی دستگاه های ذیربط است. شاهد هستیم که یک مجموعه و سازمان، این معتادین متجاهر را جمع آوری می کند و جایی که متولّی ساماندهی به این دست افراد است، کار خود را درست انجام نمی دهد. علی الظاهر ، مشکلاتی در آن منطقه، در شورای پنجم به وجود آمده که بنده با نگاه تجربی می گویم که مواردی از این دست قابل حل است. نظیر مشکل زمین چمن آن منطقه که در گزارش آقای امانی ذکر شد.  به نظر می رسد که الان هم، با وجود خسارت های فراوانی که بر ما وارد شده،  چاره‌ای جز این نداریم که شهرداری منطقه، وارد مذاکره شده و زمین را از تعاونی بگیرد. ما هم در شورا، اعتبار تخصیص دهیم و زمین مجدد به مردم برگردد و عرصه باز شهری آنجا ایجاد شود. 
وی در ادامه خواستار رایزنی مؤثری با نیروی فراجا ، نیروی انتظامی تهران شد تا کلانتری آن منطقه با استقرار کانکس در محله با همکاری شهرداری، معضلات محله ساماندهی شود.
 
آقامیری: ساماندهی بوستان های محله گلشن با تخصیص بودجه مناسب
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ضمن عرض تشکر از بازدید های محله به محله آقای امانی، و تشکر ویژه از شهردار منطقه 4، اذعان داشت: بنده دو ماه و نیم قبل، از همین خیابان زهدی و محله گلشن بازدید داشته‌ام و در همین صحن نسبت به آن تذکر دادم که وضعیت نابهنجاری دارد و نیز پیشنهاداتی ارائه کردم که در چندین نوبت آقای کمالی با ما در تماس بودند و گزارش دادند تا آنجا چه اقداماتی انجام دادند.  با تدبیری که داشتند، سد معبر عجیب خیابان زهدی را برطرف کردند.
این عضو شورا در پایان بیانات خود در ارتباطات با ساماندهی بوستان ها پیشنهاد داد: بوستان های پیرامون خیابان زهدی و محله گلشن که محل تجمع معتادین شده است را باید محصور و نرده کشی کرد و با همکاری و استقرار نیروی انتظامی، مناسب استفاده خانواده و مردم آن محل نمود. 
وی با اشاره بر اینکه برخی از بوستان های این محله تبدیل به بازارچه ای برای دستفروشان و قاچاقی فروشان شده است؛ نسبت به تخصیص بودجه در سال آتی برای نرده کشی، محصور سازی و ساماندهی بوستان ها تأکید کرد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: